Kiekeboe - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Kim Schrijver - WaarBenJij.nu Kiekeboe - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Kim Schrijver - WaarBenJij.nu

Kiekeboe

Door: Kim & Stijn

Blijf op de hoogte en volg Kim

14 Oktober 2014 | Madagascar, Antananarivo

Hier zijn we dan met een kort (niet zoveel tijd) verslagje:

Alles gaat hier Mora-Mora zoals ze hier zeggen, dit betekent zoveel als jaag je niet op, het komt wel in orde!
Geland in de hoofdstad 'Tana', stad met drie miljoen inwoners. Opgehaald door een vriendelijke chauffeur die ons geholpen heeft voor ons geld te wisselen. Daarna bracht hij ons naar ons hotel Sakamanga in de hoofdstad; Tegen 2 u konden we eindelijk slapen. Rustig hotel dachten we, haha waren er toch wel werken bezig zeker in het gedeelte naast ons :) dus slapen ok maar lang slapen dat zat er niet in. Kim was ook een beetje ziek, waarschijnlijk door het tekort aan slaap en het nemen van de malaria pillen :( overgeven was er ook bij ( klein detail :) Het zwembad was niet toegankelijk, helaas in de hitte die je overvalt is het even treuren maar mora mora dat zijt ge hier rap gewoon :) In de namiddag dan maar afgesproken met onze chaffeur of hij ons overal kon heenbrengen, dat was geen enkel probleem den John doet dat goed :) We rijden rond met een peugot zonder airco, maar hij rijdt voorzichtig en we voelen ons op ons gemak bij hem. Vanuit de hoofdstad zijn we naar Antsirabe gegaan, ons laten rondrijden met een pouse_pouse zo ee karretje waar een Mallagaschi op fiets, lastig voor deze mensen maar dat is hier doodnormaal. Nadien zijn we naar Ambositra gereden, telkens zo'n 3 tal uren of meer in de wagen, bij een temperatuur van boven de 33 graden is het puffen :) hier was niet zoveel te beleven maar we hadden geluk we konden een zebu rodeo zien :) ambiance ten top, iets wat we alleen nooit zouden gedaan hebben, maar samen met den John was het een makkie. Muziek, THB bier natuurlijk en lachende gezichtjes van de kleintjes. We aten ook ravituto :) ziet eruit als kaka maar is eigenlijk een soort van spinazie met kotelet, lekker zeker weten. De dag nadien gingen we naar Morondava, een volledige dag in de auto zo'n 9 uren. aangekomen was het snel naar het hotel in Trecigone, aan de kust. De dag nadien vertrokken we naar Tsingy, was ook ee volledige dag rijden in een 4x4 als je dat er één kon noemen, schudden en beven, den auto was kapot :) er was blijkbaar een veertje die ontbrak dus 10 u onderweg en gebroken toegekomen. Nadien hebben we het park bezocht, wel de kleine tsingy met allemaal oudjes :) hier hebben we zo'n 4 uur over gedaan niet te vermoeiend maar we konden misschien wel nog wat meer aan :) maar mora mora, er was al een oudje die bijna bezweek door de hitte en dan is er nog een oudere man gevallen, met schoenmaat 40 een paar schoenen dragen van maat 47 is het niet moeilijk :) hij heeft wel geluk gehad. wij als jongeren van de bende hebben de eerste zorgen toegediend, hoe lief :) Dag nadien opnieuw 10 u rijden met een 4x4 maar we hebben geruild van chauffeur, deze noemde Freno en was veel beter, ook zijn auto was beter, dus we vertrokken. De overzet met de boot, 4 auto's op een vlot dat duut zo'n 20 minuten, is een vlot zonder motor dus de mensen hier doen dat met een peddel, amai :) tijdens het wachten begonnen de kindjes spontaan te spelen met ons, ze wilden opgepakt worden en begonnen in mijn haar te roefele, zoeken achter luizen zeker :) nee vlechtjes maken dat was fijn, het kamme nadien iets minder. Terug aangekomen in Trecigone hebben we krab gegeten bij Chez Alain, lekker echt lekker :) en helemaal niet duur, de prijzen voor het eten zoals krab of een langoustine van 800 gr zijn hier niet te doen, zo goedkoop. Nadien de vlucht genomen die opnieuw verlaat was om 11u ongeveer naar tulear, hier stond onze chauffeur ons terug op te wachten. Van hieruit naar de bank omdat mijn master card niet overal mogelijk is. We zijn hier rijk :) dan maar naar ons hotel bamboo club , een bungalow aan het strand dag nadien gingen we duiken, allé in feite was het alleen Stijn, we gingen op zee en die was véél te wild voor kleine kim, dus die sloeg in paniek en dan ging stijn alleen met de walvis :) = onze instructor :) teleurstelling ja maar kom. nadien vertrokken we naar Parc D'Isaulo waar we nu nog zijn, mooi hotel, goed bed, lekker eten zoals gewoonlijk. hier maakten we een tocht in het park van zo'n 6 uren met een gids, trapje op trapje af, in 35 graden of zelfs meer was het afzien, maar we hebben het gehaald :) af en toe eens zwemmen bij een waterval en dan ' s avonds nog een tochtje op het paard tussen de canyons geweldig bij ondergaande zon. Vandaag vertrekken we naar Ambalavao omdat we ons bedacht hebben we gaan toch de pic boby niet beklimmen neemt 3 dagen van onze reis in beslag dus veranderd van gedacht. Nu moeten we vertrekken den John is waiting :) allé tot binnenkort als we nog eens de mogelijkheid hebben om te mailen, veel leesplezier en tot binnenkort_ dikke knuffels van ons beiden_ xxxxx

• 14 Oktober 2014 - 10:17

Tania:

Ha! Ik stuur net een smsje naar pa om te vragen of hij nog iets gehoord had van jou want je schreef niks op je blog!
    Kga het direct allemaal lezen. Toevallig dat ik net aan de computer zit. Kwou vlug reageren zodat je mijn berichtje misschien ook nog ziet.
    Vele groetjes alvast en nog een plezierige verderzetting van jullie reis.
    x Tania

• 15 Oktober 2014 - 07:37

Geert Van Daele:

Blij te horen dat alles goed gaat. Jullie hebben blijkbaar wel heel wat tijd in den auto of wat ervoor moet doorgaan doorgebracht.
    Hier alles zijn normale gangetje. 'k zal ik maar naar de opleiding BBTK gaan ipv te luieren in de zon. Jullie KB/stagiares :) trekken hun plan op kantoor.
    Geniet er verder van
    Groeten den werker

• 17 Oktober 2014 - 23:15

Gina Ruyssinck :

Ah! Blij dat jullie het goed hebben zo te horen, en warm ja geniet er nog maar van. Ik denk dat jullie wel veel uren in de auto door brengen. Verder hier alles goed, en met wisky ook ze kent ons al goed ze ;-) we missen jullie wel beetje hoor! Alle nog een dikke week geniet er nog maar van jullie 2.heb gehoord van je pa dat stijn zo zijn best doet in het klimmen dat jij hem niet kon volgen Hahaha! Nog veel plezier samen en geniiiiieeeetttteeeen.... Dikke knuffels Gina en pa xx

• 18 Oktober 2014 - 09:45

Mama Rita:

Hallo jullie daar in het verre Madagascar. jullie hebben het daar precies naar jullie zin.
    Profiteer nog maar een beetje, jullie hebben nog een hele week en dan is het gedaan met moramora :-)
    Ons meter, die mist hare Stijn nog het meest , dan kunt ge nu al denken zeker...
    Vele kussen en een dikke knuffel van mama en papa.
    Groetjes ook van Nele en Wannes ( ik heb je berichtjes aan hen ook overgemaakt)
    Dag Stijn, dag Kim tot volgende week in het nu zonnige België ( vandaag tot 23 graden)