Te voet, met de velo, met de trein..... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Schrijver - WaarBenJij.nu Te voet, met de velo, met de trein..... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kim Schrijver - WaarBenJij.nu

Te voet, met de velo, met de trein.....

Door: Kim.

Blijf op de hoogte en volg Kim

20 September 2012 | Thailand, Bangkok

Koekoek iedereen, eindelijk nog eens internet gevonden.

Hou jullie vast want mijn tekstje komt eraan. Maandag zijn we te voet op pad gegaan richting het Koninklijk Paleis, de mega boeddha en de mini smaraden boeddha, om over een contrast te spreken :) Daarna nog even richting Thonbur, met een kramiekelig bootje het waer op, alle zenne regen, donder, bliksem, maar we zijn gelukkig niet verdronken ;) Weekendmarktje, amai meer dan 8000 kraampjes,................................vol met brol :) Dan toch maar even gaan luisteren in een toeristen kantoortje wat onze mogelijkheden waren, iets kunnen fixen, geld afhalen met visa dat kan toch geen probleem zijn, ja dat denk je maar moest verdorie meerdere automaten doen er staat blijkbaar een maximum bedrag ingesteld per dag.

Dinsdag is onze tocht verder gegaan richting een Floating market, vis, vlees, fruit,kleren alles wordt verkocht op een boot, de mesen aan de kant van het water hebben zelfs een soort vislijntje waarmee ze ons bootje dichter trokken. Zo van het ene mmini busje in het andere, naar kanchanaburi, oorlogsmuseum pffff super mooie brug over en dan naar een tijgertempel, jongens toch ge moet een lange broek aandoen voor een tijger :) en zo zielig al die beesten liggen op de grond aan een ketting zodanig dat toeristen op de foto kunnen bij zo een beest, schandalig................ wij staan ook op de foto :)

Woensdag marktdag zou je denken, neen niet voor ons. We zijn naar de Erawan watervallen geweestm 1520 m hoog en dat in de ochtend. 7 niveaus, de top gehaald en heerlijk gezwommen :) Maar helaas niet voor lang want er hing al een beest aan mijn voet. Zo de weg verder gezet richting het station van Bangkok. Treintje nemen, open trein, alle kweet niet hoe ik het moet uitleggen. Stinken dat kan ik wel zeggen, geen wonder dat er sommigen hier ook met zo een maskertje aanlopen.
Trein richting Ayutthaya, Shana had al aantrok van een monnik :) lastige vent.

Vandaag hebben we dan een goedriekend marktje bezocht, echt om slecht van te komen, we zijn gevlucht :) Iemand kikker vanavond ...
Fietstochtje in de stad om de mooie tempels te zien, we leven nog hebben mooi links gereden en dapper de baan overgestoken, duurt wel telkenszo een 10 min. Tis dat of overreden worden. Natuurlijk 2 kreeftjes, op alles voorbereid voor ons avondtuur ja ja........... zonnecreme nog op de kamer, dommerikken, maar enfin bruin zullen we zijn. Daarna nog op een bootje om nog wat andere mooie tempels te bekijke, teen vast tussen boot en muur, gevolg moet mijn teennagel niet meer knippen hij is afgeschuurd :) Nu slapen en de rest volgt later. Morgen 8.30 de trein richting Lopburi iets met aapjes ofzo, lesje geleerd geen aap zit nog op mijn schouder, geen kaka en pipi deze keer :)

Dikke knuf en kus aan iedereen die dit leest, vergeten jullie ook de beestjes niet merciekes..........

Liefs Shattie :) xxx

• 20 September 2012 - 22:39

Tania:

Hoi Kim,

Altijd leuk om jouw versie van een verhaal te horen. Alweer hartelijk zitten lachen. :)
    Geschuurde tenen zijn weer eens wat anders dan verloren slippers (alhoewel, dat kan misschien nog komen).
    Boten en Kim, dat gaat precies niet altijd goed samen.
    Kijk al uit naar het vervolgverhaal van dit grote avontuur.
    Groetjes,
    Tania

• 20 September 2012 - 23:06

Abidoebi:

zo zo jullie worden zelf nog marktkramers en die rotsen al gezien en dat blauwe water heb gekeken op de pc moet een fantastich land zijn en gaat mijn meetje toch geen non worden zekers haal maar al die paters daar weg van haar he zo te horen beleven jullie heel wat maar toch voorzichtig blijven he frostie krijgt 2 keer per dag eten en telkens een uur wandel tijd maar geeft nu en dan nogaltijd de trukken om mij te bijten ga zijn tanden uit trekken volgende keer hebben ook leuke fotos van papa dronken aja lach daar een briefje van iemand die zij neem en eet en drink mijn wijn leeg en rij eens met mijn moter viel tegen ben dan maar ferreke zijn outos beginnen spelen goed hou jullie goed en amuseer jullie he ook vele groetjes aan mijn meetje da ander rood kreeftje he gr abidoebi

• 20 September 2012 - 23:25

Yanick:

Hey,

ben blij dat jullie iets laten weten!!!
    Zo te horen is het een heel avontuur!
    'k Zie het alweer als een film voor ogen.
    Blijkbaar kom jij weer alles tegen Kim ;-)
    Valt het eten een beetje mee?
    Bijna half 12hier,'k ga dan slapen ,ja hier in België moet er gewerkt worden ;-)
    Dikke kus ma -zus XXX

Wees voorzichtg hé alle 2!

• 21 September 2012 - 14:13

Snoopy:

Met paters en zo van die toestanden is het altijd opletten geblazen hè :-). Zo te lezen een heel avontuur daar, amuseer jullie nog maar blijf voorzichtig hè. Mijn 'vakantie' in het verre Dardennen zit er al op, 4 dagen moe zijn van niks te doen.

Groetjes en tot gauw! X

• 22 September 2012 - 12:43

Erik En Rita:

Hey Kim,

"Wreed"avontuur precies en naar het schijnt moet een mens in zijn leven alles 1 keer meegemaakt hebben.
    Geniet van al het mooie daar, maar wees wijs en verstandig hé.
    Wij gaan ons valies ook pakken zie en we gaan voor een weekje naar onze o zo mooie belgische kust.

Groetjes en tot binnenkort

Rita