Een wereld van verschil - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van Kim Schrijver - WaarBenJij.nu Een wereld van verschil - Reisverslag uit Pemuteran, Indonesië van Kim Schrijver - WaarBenJij.nu

Een wereld van verschil

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

24 Oktober 2011 | Indonesië, Pemuteran

Goede middag Belgie,

Gisteren aangekomen in Lovina en tegen de avond dan maar Lovina Seafood gegeten op het strand, super lekker! Ondertussen sta ik vol met bobbels, gezellig moet ik zeggen, geen idee of het van muggen is of iets anders. Ik heb een zekere Jack ontmoet, die me vervoer zou kunnen bezorgen voor vandaag naar Pemuteran. Met zijn broer kon ik e scooter op, met zo een grote rugzak? Ja ook dat was geen probleem, rugzak vooraan en goed vasthouden. Na een uur en een haf waren we al ter plaatse. Ik kan mijn ogen niet geloven, een wereld van verschil hier! Van zeer basic naar super de luxe :) Einelijk kan ik mijn mp3 eens opladen. Gisteren liedjes luisteren op de gitaar van een Balinees, geweldig mooi. Daarna nog wat Bintang biertjes gedeeld met een Franse Jimmy en dan maar slapen. Het toilet was inderdaad zo een hurktoilet, kon ik me toch niet blijven inhouden, en we gingen ervoor! Proficiat Kim, je hebt niet op je broek geplast :) en het moet toch iets verschrikkelijks vies zijn om als man te plassen, dat afschudden zonder drogen is toch niet echt mijn ding. Ondertussen zijn alle kleertjes die ik nog heb voorzien van een bijpassend geurtje en kleurtje. Ik verlang zo naar het zien van mijn kamer, want een deftige douche en wc kan toch eens deugd doen. Toen ik hier aankwam werd ik bekeken tot en met, of geroken dat kan ook. Zie daar die stinkaard met de rugzak, iedereen komt hier toe met en trolley en ikke niet. Tja precies een zwerver tussen de rijken, is ook eens leuk :) Vandaag ga ik hier niet teveel meer uitsteken, douchen en eten en in een hangmat hangen, never ending story, of hoe je het ook schijft, Tania kijk jij eens de schrijffouten na? Morgen ga ik waarschijnlijk naar het National Park van West Bali, en wat rondtoeren. Zou er hier ook een bad zijn? Hier is alles beveiligd, maar dat was gisteren ook het geval. Toen ik na het eten en drinken, al bij al amper 7 euro terug ging naar mijn kamer was de poort op slot, groot probleem dus. Dan maar terug naar de zangers op het strand, gelukkig kon er een van hen mij verder helpen en kon ik via een achterpoortje naar binnen. Ondertussen heb ik al veel geleerd hoe het rondtrekken in elkaar zit en ik moet eerlijk toegeven er is niets leuker dan zo te reizen! Misschien heb ik de smaak wel te pakken en met de informatie die ik nu al heb door mijn ervaringen kan het enkel maar beter gaan een volgende keer. Ik geniet maar ik gebruik ook mijn verstand, afgaan op het buikgevoel dat moet je echt wel doen. Zou ik dan vanavond toch eens kreeft proberen te eten? Zeg wel proberen denk dat dat hilarisch gaat zijn, gelukkig is peuzelen en prutsen met eten waarschijnlijk niet zo moeilijk. Waar ik na deze drie dagen heen ga weet ik nog niet, al heb ik wel al veel getwijfeld of ik niet zou terug gaan voor 3 dagen Gili Meno. Zo rustig ginder, nog wat werken aan mijn kleureken en dan kijk ik toch wel uit naar zo een gezellige kerstmarkt van bij ons! Twinkel twinkel twinkel :) Ik denk dat ik daar meer ga van genieten als ik terug ben. Dus er is al taart gereserveerd bij Tania, Yanick moet ook nog trakteren voor haar verjaardag :)ja het is bijna zover. Oh ik ga verwend worden als ik terug ben, hehe. Helaas is werken ook de realiteit maar zo spaar ik opnieuw een beetje om een volgend deeltje van de wereld te kunnen zien. Geen vrees de komende drie dagen ik zit in een beschermde burcht :) Ik heb ook een fantastische foto van een klein zwijntje,weet niet of ik dat al verteld heb. Een ding is jammer aan deze reis dat je constant vasthangt aan de tijd. Ik heb nog maar een aantal dagen over en daar ben je toch mee bezig. Indien je een jaar kan genieten dan is het anders volgens mij, hoeveel nieuwe mensen je dan leert kennen weet ik niet, het is nu al gigantisch veel. Ondertussen is mijn kamer klaar en ben ik super benieuwd. Zo ik ga hier dan maar afsluiten, ik denk donderdag of vrijdag nog eens over internet te beschikken om jullie op de hoogte te houden, ondertussen geniet ik nog even van mijn laatste week hier op Bali, ze zeggen hier ook vaak, Baliiiiiiiiiiiiiiiiii :) Of je hier wil trouwen, of je een vriendje hebt, dus daar lieg ik dus over tegen sommigen. En of ik volgend jaar terug kom, wie weet .....

Veel liefs Kim tot binnenkort xxx

  • 24 Oktober 2011 - 06:53

    Werkbegeleider Geert:

    Hey Kim,
    Geniet maar van u laatste week want als ge terugkomt heeft Stijn al veel werk klaarliggen. Ge weet hij kan het niet alleen aan hé.
    Maak maar veel foto's (niet alleen van mannen ) zodat we bij u terugkomst ook wat kunnen meegenieten.
    Groeten

  • 24 Oktober 2011 - 10:17

    Tania:

    Tegen dat je terug thuis bent bevat jouw rugzak misschien nog weinig kleren maar hij zal overlopen van levenservaring... en dat zijn dingen die je hier in het dagdagelijkse leven veel zal kunnen gebruiken. Je zal veel gegroeid zijn in die paar weken (maar niet letterlijk he, ik blijf nog net dat ietsje groter ;-)). Misschien is nog even uitrusten op Gili Meno idd geen slecht idee: zo heb je toch ook nog een beetje tijd om te bekomen van je avonturen en nog even te luieren. België kent een heel ander ritme... het zal weer even wennen worden.
    x Tania

  • 24 Oktober 2011 - 13:24

    Yanick:

    Hey kleine zus!
    'k zal maar wa onder de zonnebank gaan zeker dat ik nie teveel kleurverschil heb ;-)
    Hier koud maar zonnig,dus ge weet het!
    En veel werk op uwen bureau zo te horen!Maak dus maar dat ge goed uitgerust zijt.Tot donderdag of vrijdag dan maar,'k ben al benieuwd!XXX

  • 24 Oktober 2011 - 14:34

    Abidoebi:

    hoi hij moogt niet meer binnen in bali ze stink madam hizo te horen gaat tot hier toe alles vlot houden zo heja u kunt het even bekijken waar het nog het meest valt te beleven he en ja geweet dat he dat gij dat kunt krijgen van vis te eten blijf maar bij uwen rijst hi zo amuseer u nog maar een paar dagen wand het is zo voorbij gr abidoebi

  • 24 Oktober 2011 - 14:34

    Abidoebi:

    hoi hij moogt niet meer binnen in bali ze stink madam hizo te horen gaat tot hier toe alles vlot houden zo heja u kunt het even bekijken waar het nog het meest valt te beleven he en ja geweet dat he dat gij dat kunt krijgen van vis te eten blijf maar bij uwen rijst hi zo amuseer u nog maar een paar dagen wand het is zo voorbij gr abidoebi

  • 25 Oktober 2011 - 12:04

    Valerie:

    hallo Kim,

    ik heb es tijd gevonden om je blog te lezen. Hoe fantastisch dat ik me bij je schrijven al meteen veel voor de geest kan halen.
    het moet idd fantastisch zijn om een sabbatjaar te nemen en de onderneming die je nu doet opnieuw te herhalen. Mijn nicht heeft dat gedaan en heeft zo haar man (belgisch) leren kennen. zij is destijds naar peru gegaan maar heeft er gewerkt als kinesiste voor een organisatie. dus helemaal alleen was ze nooit. ik bewonder je voor je sterkte en durf. een hele onderneming.
    ik ben fier op je! goede reis nog en tot later

    groetjes Valerie

  • 25 Oktober 2011 - 17:25

    Annick:

    hela, tdoet deugd om je trug te horen, ja, kheb het al in de mot, ge zult rap terug weg zijn eens je een beetje gespaard hebt?!!!
    ma hebt gelijk zulle, genieten en profiteren zolang je kan!!!!
    ma kzal toch blij zijn as je trug bent om eentje te gaan drinken en wa bij te kletsen....
    amuseer je nog
    dikke knuffel
    Annick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Daar gaan we dan met voorbereidingen, verlangens en gezonde zenuwen! :) Binnenkort in oktober is het zover, dan trek ik richting Indonesië, ik verlang naar Bali. Hopend dat anderen iets kunnen hebben aan dit reisverslag, zo hoop ik ook voor mezelf mijn onvergetelijke momenten op deze manier onvergetelijk te maken.

Actief sinds 24 Juli 2011
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 16170

Voorgaande reizen:

30 November 2016 - 19 December 2016

Jamaica

02 Oktober 2014 - 26 Oktober 2014

Madagascar

15 September 2012 - 06 Oktober 2012

Thailand

01 Januari 2012 - 15 Januari 2012

Terug naar AAAAAAAAAA

09 Oktober 2011 - 01 November 2011

Als de keuze gemaakt is

Landen bezocht: