Klaar om te vertrekken - Reisverslag uit Tanjungbenoa, Indonesië van Kim Schrijver - WaarBenJij.nu Klaar om te vertrekken - Reisverslag uit Tanjungbenoa, Indonesië van Kim Schrijver - WaarBenJij.nu

Klaar om te vertrekken

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

01 November 2011 | Indonesië, Tanjungbenoa

Goedemorgend Belgie!

Vandaag zijn we de eerste november en kom ik terug naar huis. Morgen zal ik arriveren in het oh zo koude Belgie maar wel met hele mooie herfstkleuren heb ik gezien op tv. Ondertussen is er al weer heel wat gebeurd in de laatste dagen. Van The Menu song in warung YaYa met de gitaar tot liedjes rond het kampvuur. Andre is een heel toffe pee ziet er 15 jaar uit maar is eigenlijk al 20 jaar. Wat snorkelen overdag om naar de mooie visjes te kijken, gele, blauwe, groene enzoverder. Dan zijn er van die kleine mannekes die met een soort speer de mooiste visjes eruit halen, zo zielig. Dus niet te veel uitgestoken op donderdag dus. Behalve in de struikjes plassen tijdens het kampvuur. Dit was echt een super avond met een sterrenhemel zo mooi, een bintang biertje erbij en een gitaar in ons midden. Wat moet een mens nog meer hebben denk je dan. Ey Glenne misschien kunt ge mij ook gitaar leren spelen als ik nog eens op vakantie ga dat ik het ook kan, kreeg ik dat spel in mijn handen hier speel gitaar :) en zing dat was nog het ergste :) Maar gelukkig is niemand weggelopen die avond. Maar waarschijnlijk toch een bintang biertje teveel op maar he het is ook vakantie.

Vrijdag ben ik met de boot de zee op gegaan om toch maar de schildpadden te kunnen zien. Weer dat stom snorkelgedoe en die lelijke en handige flippers aandoen, gewoon van de boot springen zei de man, probeer dat maar eens. Ok dan maar op zoek naar de schildpadden, en ja ik heb rondgezwommen met 3 schildpadden, zo mooi! Ondertussen was mijn gat ook goed verbrand :) maar zo is voor en achterkant een beetje gelijk van kleur. Ik kwam Sony opnieuw tegen een jongen van de Blue Marlin op Gili Meno die ik vorige week ook had leren kennen en we besloten om naar de zonsondergang te gaan kijken de andere kant van het eiland. Bij hem voelde ik mij echt op mijn gemak, geen praatjes over mijn haar en blanke huid, gewoon over de dagsdagelijke dingen in het leven. Dus gingen we naar Diana cafe of zoiets. Konden we in een zo een strandhutje van 3 meter hoog gaan zitten :) Geweldig mooi uitzicht, fantastisch weer, gitaar opnieuw en de biertjes die ondertussen niet mogen ontbreken. We kwamen tot de conclusie dat als je verliefd wordt op iemand hij of zij jou dan net niet ziet zitten, en blijkbaar delen we veel dezelfde dingen. Ik had een super goede avond met Sony en hij bracht me veilig terug naar mijn hotelkamer. Rond 11u wou ik dan toch wel slapen omdat ik deze ochtend om 9 u de boot moest nemen naar het andere eiland. Toen we terugkwamen van de andere kant van het eiland passeerden we nog even aan de bar, daar zaten nog wat jongens en die hadden natuurlijk commentaar dat wij daar samen liepen, goh kinders. Enfin om nog iets leuks en angstaanjagends te vertellen hier gaan we dan. Om 1u werd er op mijn deur geklopt, en aan mijn ramen geprutst, toen ik eindelijk wakker werd en het hoorde wou ik gaan kijken. Mijn kamer was zo een rieten huisje en de voordeur had aan de binnenkant een schuifslot en aan de buitenkant zo een groot ijzeren slot maar ook nog zo een klepke dat ge kunt toedoen om daar dan dat slot aan te hangen. Dus aan de buitenkant kan iedereen dat nog toedoen als ze willen binnen heb je enkel het schuifslot. Ik hoorde het geroeffel en vond dan uiteindelijk het licht, precies of er een inbreker was ging ik stoer gewapend met mijn ijzeren slot de deur openmaken. Er was iemand die riep dat het Sony was, maar hij kende niet eens mijn naam en ik hoorde dat het niet Sony zijn stem was dus ik vertrouwde het zaakje niet. Kreeg ik mijn deur niet meer open! Hadden ze mijn deur op slot gedaan, door dat ijzeren klepke toe te doen en er een takske tussen te steken, als ge keer paranoide wilt komen moet ge dat zeker meemaken. Ik zat dus gewoonweg opgesloten in mijn eigen kamer. De badkamer was beneden maar alles is afgesloten, ook het venstertje in de kamer had binnenin houten latjes gelijk een soort tralies. Gelukkig was er 1 latje uit, maar daar kon ik met mijn dikke kont natuurlijk niet tussen. Als een mens in paniek is kan je bergen verzetten, zo kon ik gelukkig nog een latje uitbreken en kon ik erdoor kruipen naar buiten. Er was niemand te zien en mijn hart ging tekeer voor zot, toen hoorde ik mijn buren praten het was een Frans koppel. Ok ik zou ze storen maar soit, ik vroeg hen of ze iets gehoord of gezien hadden en ze hoorden wel wat lawaai maarja. Ik vertelde hen het verhaal en Lo het meisje stelde zelf voor om bij hen te overnachten, anders zou ik geen oog dicht doen. Dus samen met haar vriend Cederic verhuisden we al mijn gerief en sliepen we met 3 in 1 bed. Toch nog wat geslapen, en om 7 u opstaan en mijn spullen pakken, nog nooit was ik zo blij dat ik kon vertrekken, je vertrouwt ook niemand meer en weet niet wie het gedaan heeft dus wil je precies tegen niemand praten. Snel een ontbijt en dan wegwezen. Toen de boot kwam heb ik Sony nog even gezien om afscheid te nemen, ik vertelde hem het verhaal en had wel een vermoeden dat het iemand van aan de bar geweest zal zijn om stom te doen, stom doen ok maar dit was echt niet plezant. Enfin eind goed al goed en de boot op naar het andere eiland. Aangekomen ging ik op zoek naar de organisatie die de snelle boot georganiseerd had voor die dag, nu bleek dat ik daar 1 dag op voorhand moest zijn! Wist ik dat natuurlijk niet en kon het zijn dat ik niet meekon op boot, grrrr oh nee niet nog meer miserie..... Oef ik kon mee met de boot op het geplande uur, dan maar wat slaap inhalen en nog een aantal uren in de auto om tot op mijn andere bestemming te geraken. Om 4 u was ik in mijn andere hotel, eindelijk en deze keer echt een hotel, met een deftig slot en dergelijke. Hier is het rustig, direct aan het strand maar wel veel oude mensen :) Zo van die oudjes die liggen te bruinen in hun afgezakte bikini, met hun afgezakt vel en hun mond open :) hehe grappig om te zien. Nu zou ik nog moeten leren surfen ook, wie kan me daarbij helpen? En gewoonweg zalig gisteren, ik wou nog wat deftigs eten voor mijn laatste avond en vroeg aan een koppel of ze een goed plaatsje kenden, Tao of zoiets dus ging ik op wandel. Adembenemend mooie omgeving, daar zit je dan als single tussen de pas getrouwde koppeltjes :) Die een 3 gangen menu bestellen en ik zo profijtig moglijk probeer te zijn :) En wat plezant was, er is hier een tv, dus kon ik bvn kijken en was er gelukkig flikken en iets met Bart Peeters op tv. En een hele goede nachtrust gehad het was eens nodig.

Zo deze namiddag ga ik naar de luchthaven en zit mijn avontuur erop. Hopelijk hebben jullie evenveel genoten van mijn verhalen als ik en ik weet jullie zeker meer te vertellen als ik terug ben. Het is voor mij de mooiste reis die ik tot nu toe al gemaakt heb, een herinnering en een extra deeltje bagage voor in mijn rugzak in dit leven. En nu begin ik toch wel friet met stoofvlees te missen zenne :) Tot woensdag iedereen, geniet van jullie vrije dag vandaag :) en de wereld is echt wel godelijk! :)

Veel liefs en een dikke kus Kim xxx

  • 01 November 2011 - 08:20

    Yanick:

    'k wens je een goede terugreis!!
    XXX

  • 01 November 2011 - 13:12

    Annick De Mey:

    Goeie en veilige terugreis Kim!!!!
    totgauw, enne... we hebben genoten van je verhalen!!!!

    groetjes
    Annick

  • 01 November 2011 - 17:10

    Gina & Pa:

    Wij kijken er echt naar uit als je aankomt in schiphol!!! We hebben je verhalen goed gevolgd, maar je zal ons nog wel veel te vertellen hebben slaap maar een beetje op het vliegtuig,wij gaan ook een beetje slapen dat we zeker optijd daar zijn.we wensen je een goeie vlucht en tot straks xxx

  • 05 November 2011 - 10:00

    Glenn:

    kzal eerst zelf weer wa gitaar spelen want anders ga jij mij nog bijleren :)
    glad you're back!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Daar gaan we dan met voorbereidingen, verlangens en gezonde zenuwen! :) Binnenkort in oktober is het zover, dan trek ik richting Indonesië, ik verlang naar Bali. Hopend dat anderen iets kunnen hebben aan dit reisverslag, zo hoop ik ook voor mezelf mijn onvergetelijke momenten op deze manier onvergetelijk te maken.

Actief sinds 24 Juli 2011
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 16193

Voorgaande reizen:

30 November 2016 - 19 December 2016

Jamaica

02 Oktober 2014 - 26 Oktober 2014

Madagascar

15 September 2012 - 06 Oktober 2012

Thailand

01 Januari 2012 - 15 Januari 2012

Terug naar AAAAAAAAAA

09 Oktober 2011 - 01 November 2011

Als de keuze gemaakt is

Landen bezocht: