Een dag om nooit meer te vergeten! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kim Schrijver - WaarBenJij.nu Een dag om nooit meer te vergeten! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kim Schrijver - WaarBenJij.nu

Een dag om nooit meer te vergeten!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

13 Oktober 2011 | Indonesië, Ubud

Ondertusen goede avond voor mij en voor jullie middag waarschijnlijk. Gisteren was ik op tijd op de afspraak voor Wayan, maar wie was er niet om half 1, rarara, dan maar even wachten, misschien is te laat komen hier volkomen normaal? 13u was zijn uur blijkbaar. We reden om Martine en Sylviane ofzo, 2 verpleegsters dus dat zat al goed. Het eten bij Wayan was geweldig en wat nog leuker was en wie mij kent zal dit begrijpen, ik mocht met de handen eten! Joepie, eerst kwam er soep, pikant? No no, jawadde dadde! Maar wel super lekker, dan kip in bananenbladeren, met eend en groentjes, ja zijn vrouwtje had echt haar best gedaan. Een voor een nam ze ons mee naar de slaapkamer, we kregen een sarong aan, zo een lange rok met lint en een speciaal bloesje, klaar om te vertrekken. Wayan had ook zijn potske op, iedereen knoopt dit vooraan op een andere manier blijkbaar, maar ben de info al bijna weer vergeten, goe bezig! We reden eerst langs een dorpje waar we ringen enzo maken int zilver, maar omdat ik denk dat je een ring moet krijgen ipv zelf te kopen heb ik dit dan ook niet gedaan. Maar wo kan ik nog lang wachen natuurlijk, hehe. Terwijl we richting de ceremonie reden, stond mijn raam open, woow beautiful klonk het zo grappig, kreeg dan maar een rode kop. Dan is een albino toch nog niet zo lelijk :) De ceremonie begon, vrouwen met manden op hun hoofd, om te offeren, met daarn fruit, koekjes en bovenaan een gefrituurd kieken :) Nadien gingen we naar de tempel, toen liep ik even rond, zet ik ij daar even aan zo een tempeltje, komen er 5 mannen voor mij staan en besprenkelen ze mij met water, hoewel besprenkelen, gewassen dus. Opeens kwamen er vrouwen in een lange rij naast me zitten, in kleermakerszit, dus deed ik dit ook maar. Er volgde namelijk een gebed. Een ouderee dame voor mij gaf me ook alle dingen die ik nodig had om dit ook te kunnen doen. Zoals een mandje met verschillende bloemen en een , wierookstokje. Ze deed me alle voor, geweldige ervaring, dit is wat ik wou ervaren, en misschien wil ik wel meer van dat :) Het heeft mij echt diep geraakt al klinkt dat misschien melig maar het is zo. Dan maar eens goed slapen voor de trip van vandaag richting Ubud.Omdat men mij zot verklaarde om te voet te gaan naar Ubud kon ik rekenen op Wayan, nu ik hier ben begrijp ik waarom. Onderweg ben ik gaan kijken naar een dansvoorstelling, the barong and kish dance, super mooi. Dan maar naar een traditionele Balineese woning, en toen ging het mis.Ik weet niet of jullie het nieuws al gezien hebben en misschien tonen ze het ook niet, maar toen Wayan aan zijn 2de uitleg wou beginnen, kwam er een aardbeving, mijn hart ging zo tekeer, dit wil ik echt nooit meer meemaken, het was 6.8 ofzo. Wayan klapte in zijn handen en riep bepaalde woorden, iedereen bleef gewoon stokstijf staan. Hij zei dat het de eerste keer was dat het zolang duurde. Hij was zo in paniek, ook de gsm ging niet meer. Hij was bang voor zijn dochter die op school was, en na ongeveer 1 uur kon hij haar bereiken, alles was ok. Het wa blijkbaar een aardbeving op Nusadua, ze verwachten er nog 1 maar voorlopig sta ik nog stil. Nadien gingen we nog naar een tempel en kreeg ik het verhaal dat Bali eigenlijk op een soort Schildpad ligt en dat deze gekanteld zou zijn, vandaar de beving. Toen gingen we naar de Goa Gajah, de olifantengrot, en nadien was ik moe :) NU GA IK ETEN, IK HOU JULLE OP DE HOOGTE VEEL LIEFS KIM XXX

  • 13 Oktober 2011 - 11:59

    Tania:

    Aardbeving??? Ik had het nog niet gehoord (was blijkbaar 3 uur geleden in het nieuws, maar ja, dat zie ik niet tijdens de dag he). Ben zoooo blij dat je al schrijft voor ik het nieuws zag. Beetje moeilijk, AJ zit op mij schoot, kzal later nog eens schrijven. wees voorzichtig he

  • 13 Oktober 2011 - 12:24

    Stijn:

    Allee, dat heb je dan ook weeral eens meegemaakt. Het is te hopen dat je tijdens de ceremonie niet de verkeerde goden hebt aangesproken en dat daardoor de aarde is beginnen beven :-) Inderdaad blij dat we van je horen voor we het nieuws zagen of hoorden op radio of tv. Doe het daar nog goed he! Tot gauw.

  • 13 Oktober 2011 - 13:41

    Gina:

    Oei...ik zal het maar voorzichtig aan u pa vertellen van die aardbeving :-)
    Ben blij dat ik je hoor ,had deze mrgn al gekeken op mijn laptop en zag dat er nog niets geschreven stond.
    Maar dat is weer opgelost ,we zijn weer gerust, en je verhalen boeien me echt.
    Dikke knuffel & voorzichtig hé...xxx

  • 13 Oktober 2011 - 14:07

    Yanick:

    ja 't moet weer gebeuren als gij daar zijt!!
    Let maar op hoor!
    k' hoor dat ge het naar uw zin hebt.
    'k Ben blij voor u!
    XXX

  • 13 Oktober 2011 - 16:31

    Dimi:

    Amai, avontuur genoeg daar precies! Met aardbevingen enal, kan al nie wachten op het volgende verslag! :) Take care!

  • 13 Oktober 2011 - 18:24

    Tania:

    Twas niet in het nieuws op Eén (twas bijna allemaal politiek), maar via google kon ik wel het een en ander terugvinden (link die ik deze middag vond was van het NOS journaal). Hopelijk blijft alles rustig en stil he nu.
    Oh, en Kim, misschien iets meer deo gebruiken zodat er in het vervolg geen 5 mannen nodig zijn om u te wassen? ;-)

  • 13 Oktober 2011 - 21:12

    Stijn:

    Even update vanuit België: was aardbeving op 160 km diepte, 6,2 op schaal van richter, te licht voor een tsunami. Ongeveer 50 gewonden vooral in Denpasar. Langs de kust zijn wat muren van tempels afgebrokkeld en daken van huizen ingestort. Valt al bij al nog mee dus. Hou je daar goed en blijf vooral genieten! Groetjes.

  • 14 Oktober 2011 - 16:39

    Abidoebi:

    heb eens gekeken van ubad tot gilly eilanden met boot en al 335 km of ging ge die ook te voet doen 6 30 uur onderweg met outo en boot of het zou moeten zijn dat zij een andere weg nemen die vulkanen zien er ook prachtig uit op de pc en hopla mijn talis manetje niet vergeten hee met al uw ubanezen enbalenezen en pikinezen doe zo verder he hopla gr tot volgende abidoebi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Daar gaan we dan met voorbereidingen, verlangens en gezonde zenuwen! :) Binnenkort in oktober is het zover, dan trek ik richting Indonesië, ik verlang naar Bali. Hopend dat anderen iets kunnen hebben aan dit reisverslag, zo hoop ik ook voor mezelf mijn onvergetelijke momenten op deze manier onvergetelijk te maken.

Actief sinds 24 Juli 2011
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 16175

Voorgaande reizen:

30 November 2016 - 19 December 2016

Jamaica

02 Oktober 2014 - 26 Oktober 2014

Madagascar

15 September 2012 - 06 Oktober 2012

Thailand

01 Januari 2012 - 15 Januari 2012

Terug naar AAAAAAAAAA

09 Oktober 2011 - 01 November 2011

Als de keuze gemaakt is

Landen bezocht: