Kaka en pipi :) - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kim Schrijver - WaarBenJij.nu Kaka en pipi :) - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kim Schrijver - WaarBenJij.nu

Kaka en pipi :)

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

15 Oktober 2011 | Indonesië, Ubud

Goedemiddag aan de andere kant van de wereld! Gisteren zou ik naar de markt van Ubud gaan, te voet weliswaar door The Monkey Forest. Toen ik het bos doorging zat het uiteraard vol met deze lieve beestjes. Mama met haar kleintjes, oma en opa en iets daartussen. Heel lief zou je zo denken, was ik vergeten mijn flesje water in mijn rugzak te steken, en al gauw hadden ze dat opgemerkt, wegwezen dus. Even verderop stond een man, een verkoper natuurlijk, je ziet hier niet anders :) De man zou een foto maken van mij met zo een schattig diertje, hij nam een stuk fruit of iets uit een kooitje en lokte zo de lieverdjes. Sit down please, oke dan maar,krijg je opeens een aap op je schouder, oh leuk dacht ik, leuke foto dat is zeker. Maar plots werd het warm, heel warm op mijn schouder, oh nee bepist door een aap! Ok ging ik dus zo maar verder op weg naar de markt, stinken doe je hier toch. Vol zelfvertrouwen volgde ik de weg, goe bezig Kim, blijf maar doorgaan. Opeens kwam er een man voorbij met zijn brommertje, er rijden hier wel duizend mannen en vrouwen zo rond. Taxi, transport, oh nee daar gaan we weer, grrrr. Nog 1 keer taxi of transport horen en ik kom zot! Blijven wandelen, na 15 minuten kwam dezelfde man opnieuw voorbij, dan toch maar even gevraagd of ik de juiste kant opging, mis dus, ja Geertje dat heb je met blondjes :) Uiteindelijk dan maar achterop de brommer, sorry papa zonder helm. Super toffe ervaring, maar na 15 minuten vatgelopen in het verkeer, maar niet ver meer van de markt dus sprong ik er maar vanaf. De markt in Ubud is een wirwar van straatjes, winkeltjes met kleren en souvenirs vooraan en achteraan meer fruit en groenten. Daar dan ook maar even een kijkje gaan nemen, wat stinkt hier zo? Ikke? Niet normaal stinken, alle afval wordt gewoon op een hoopje gegooid en verbrand, en nee pa het is niet omdat ze dat hier ook doen dat je thuis alles in het vuur mag gooien :) Honden op tafel, varkenskoppen op een vieze betonnen blok maar toch zo vies nog niet of in Afrika. Na het winkelen dan maar even mijn boekje erbij genomen, richting een museum met Balineese schilderijen. Gevonden joepie, dan maar even doen alsof ik hier alles van ken, niet dus :) dan maar braafjes alle info gelezen op de bordjes, want het was echt wel heel mooi. Het lezen van de bordjes was me na 2 kamers al beu, dan maar even sneller doorwandelen. Na het museum ging ik richting een lotusvijver, ja Yanick hier zou je ook tot rust komen. Na dit gezien te hebben ging ik verder op weg naar een tempel bij de Camphu rivier, doemme die sarong. vergeten die ik kon lenen van Wayan. Kwam ik opnieuw een leuke verkoper tegen die me wel verder kon helpen, daarna nog even naar een Studio waar ze schilderijen en tekeningen maken, wat die mensen doen is onvoorstelbaar. Nadien ben ik naar de tempel gegaan en ja melig of niet het bidden krijg ik onder de knie. Na dit bezoek was de driver er opnieuw, ik wou naar Petulu waar de witte reigers zitten, dus de man bracht me naar daar. Look look look, oke, bescheten! Gelukkig enkel op mijn voet. Dus het was een dag van kaka en pipi :) We reden langst de mooie rijstvelden en kwamen zo terecht bij de tempel van de maan, daarin staat een tempeltje met een soort drum, gelijk een gong. Rechtover deze tempel was een nachtmarkt, eentje waar bijna geen toeristen komen maar ikke dus wel. Op deze markt niks voor toeristen, kleren vanuit de kringloopwinkel, borstenhouders en nog veel meer. Neem er een foto van zei de man, oke dan, rare kwiet. Hij begon spontaan te kopen, en ik hem maar advies geven of het goed bij hem paste. Ik wou ook een traditioneel gerecht eten, Babi Guling of zoiets speenvarken aan het spit, met rijst, ingewanden, proberen dan maar. Ik ging ik het eetstalletje zitten en kreeg mijn maaltijd. Amai wat is dit allemaal, eerste hap bijna gestikt, pikant tot en met, water aub? Eerste ding zwart keihard en een sjiek, niet flauw doen eten dan maar, iets zoal bloedworst zat er ook in en nog veel meer rare dingen. Misschien is blikvoeding dan toch niet zo erg :) Na het eten bracht de man mij terug naar het hotel, tijd voor een douche, bepiste t-shirt: vuilbak. Dan nog maar even in de cocktails vliegen en slapen. Vandaag een rustige dag, lang slapen lukt hier niet echt, om 7 u ben je wakker. Ontbijten is rarara...... Rijst. Ik verlang nu echt wel eens naar biefstuk friet! Mmmmmmm met champignons! De mensen zijn hier overdreven vriendelijk, stress is hier nauwelijks te vinden bij hen. Dan kwam ik nog even het Hollands kopppel tegen die ik heb ontmoet in het hotel toen de aardbeving had plaats gevonden, super lieve mensen. De vrouw gaf me een kaartje van een Woodcarving winkel in het dorpje Mas. Echt mooi houtnijwerk moet je daar kopen ipv in de winkeltjes op straat kwaliteit i echt verschilldend, dus regelde ik vervoer naar de gallerij. Omg! zoveel keuze, en zo een mooie dingen, ja ik heb me laten verleiden. Niet door de verkoper al had die wel interesse :) Dan maar wat bekomen van de prijs aan het hotel, een duik in het zwembad en dan nu klaar voor een massage! Morgen ga ik nog naar het noorden van Ubud eveneens met de auto anders is dit niet te doen. En oh ja pa zet mijn weegschaal al maar klaar als ik terugkom er zullen wat grammetje afzijn denk ik, toilet is al goed gebruikt :) Ik probeer morgen nog iets te posten en zoek dan op de Gili eilanden naar een internet cafe. Maandag pikken ze mij hier op aan het hotel om met de boot in 2u tijd naar Gili Trawagan te gaan en daar kan ik dan de overteek maken met een kleinder bootje naar Gili Meno. En oh Abidoebi, Hopla komt heus wel aan!

Veel liefs uit het verre Bali xxx

  • 15 Oktober 2011 - 09:26

    Yanick:

    Wauw!!
    't klinkt als een film!
    't is een echt avontuur,zelfs voor ons hier aan de andere kant!!!
    Ik zie alles voor mijn ogen.
    Hier is het een stralende herfstdag vandaag!Dus we kunnen er ook een mooi weekend van maken ;-)
    Hou je goed,veel liefs zus.XXX

  • 15 Oktober 2011 - 11:16

    Leticia:

    hey meid!

    Superleuk om jouw verslagen te lezen!! Ik denk elke dag es aan jou, denkend wa je aan het uitsteken bent, wa je meemaakt en vooral hoe hard je aan het genieten zou zijn!!
    Ik blijf je de hele tijd volgen en ben alvast razend benieuwd voor de vele foto's en verdere verhalen!!
    xxx

  • 15 Oktober 2011 - 11:33

    Stijn:

    Super hè! Is leuk om jouw verhalen te volgen, ik kijk er al naar uit om het volgende verslag te lezen. Voel me zelf een beetje op vakantie. Ben razend benieuwd naar de foto's. Hopelijk vind je op de Gili een internetcafe. Amuseer u nog. Tot snel!

  • 15 Oktober 2011 - 15:11

    Tania:

    Jouw schrijfstijl is op z'n minst "beeldend" te noemen. Als je nu al T-shirts moet weggooien zit je op het eind van de reis zonder kleren :-) . Pa zal u dan wel herkennen aan uwen sarong op de luchthaven he.
    Veel plezier op de Gili eilanden: als je er gaat duiken hou dan maar uw aandacht bij de instructies (en minder bij de instructeur). En je zal er ook eindelijk eens iets "te voet" kunnen doen, want volgens mij ben je op een halfuur rondom het eiland gewandeld. :-)
    x Tania

  • 16 Oktober 2011 - 08:06

    Abidoebi:

    goei morgen hopla ge moet die apen met rust laten he ze ruiken da ook wel ze da ge al zo lang alleen zijt hi zo te horen zul je veel gezien hebben en moet het daar prachtig zijnzal u hier dan ook maar rijst geven he als ontbijt hier gisteren morgen 4 graatjes vandaag komen er 2 mensen een pupje bespreken eten al korreltjes is weer de moeite ze snachts iedere keer opstaan altijd een over het hekje hiheb gezien naar de gilli eilanden zijn er drie op kaart hopelijk is het de moeite ook om dat eens te zien en ge komt nie naar huis mee ne bali of pikennees of nen bali aap he die hebben we hier al genoeg zo tot volgende film en trek maar veel fotos ben echt al benieuwd blijf wel voorzichtig he gr abidoebi

  • 17 Oktober 2011 - 17:55

    De Mey Annick:

    Hela Kimmetje,

    Blij te horen dat het je goed gaat!!
    kijk altijd vol verwachting uit naar je volgend verhaal, leuk om te lezen!!!
    Amuseer je nog, wees voorzichtig!!!
    tot binnenkort!!

    Dikke knuf en kus
    ANNICK

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Daar gaan we dan met voorbereidingen, verlangens en gezonde zenuwen! :) Binnenkort in oktober is het zover, dan trek ik richting Indonesië, ik verlang naar Bali. Hopend dat anderen iets kunnen hebben aan dit reisverslag, zo hoop ik ook voor mezelf mijn onvergetelijke momenten op deze manier onvergetelijk te maken.

Actief sinds 24 Juli 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 16174

Voorgaande reizen:

30 November 2016 - 19 December 2016

Jamaica

02 Oktober 2014 - 26 Oktober 2014

Madagascar

15 September 2012 - 06 Oktober 2012

Thailand

01 Januari 2012 - 15 Januari 2012

Terug naar AAAAAAAAAA

09 Oktober 2011 - 01 November 2011

Als de keuze gemaakt is

Landen bezocht: